مجمع منطقه‌یی خاورمیانه (UIC RAME)

Sayed Zaher Mo…
UICRAME

به منظور گسترش فعالیت‌ها و استفاده از پتانسیل‌های منطقه‌یی «اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن‌ها UIC»، در شصت و نهمین اجلاس عمومی آن، مورخ 7 دسامبر 2006 در پاریس، به 6 مجمع منطقه‌یی تفکیک گردید.

مجمع منطقه‌ای راه‌‌آهن‌های خاورمیانه (UIC (RAME، یکی از این6 مجمع می‌باشد که به طور رسمی فعالیت خود را تحت نظر UIC  از سال 2009 آغاز کرده است.

اداره خط آهن افغانستان عضویت «اتحادیه بین‌المللی راه آهن UIC» را در هشتاد و سومین نشست عمومی این اتحادیه، در 12 دسیمبر سال 2013، در شهر پاریس و سپس عضویت «مجمع منطقه‌یی خاورمیانه RAME»  آن را، کسب کرد.

تاکنون، خط آهن‌های ترکیه، افغانستان، ایران، عربستان سعودی ، اردن، سوریه، عراق ، قطر، امارت متحده عربی، عمان و برخی از شرکت‌های خط آهن‌های منطقه، عضویت «مجمع منطقه‌یی خاورمیانه RAME» را به‌دست آورده‌اند.

RAME

«مجمع منطقه‌یی خاورمیانه RAME» اولین مجمع خط آهن در کشورهای خاورمیانه است که بالاترین نهاد تصمیم‌گیری در ارتباط با کلیه موضوعات خط آهن این منطقه‌، می‌باشد.

بیشتر فعالیت‌های این مجمع در چارچوب برنامه‌‌های عمل سالانه طرح و تصویب می‌شود و بخش‌های تخنیکی، بهره‌برداری، فعالیت‌های تجاری را، نیز در برمی‌گیرد.

همچنان، باتوجه به نیازهای ادارت خط آهن کشورهای عضو، در راستای ایمنی، امنیت، حفظ و نگهداری امور زیربنائی خط آهن، سمینارها و ورکشاب‌های آموزشی را با حمایت تخنیکی UIC برگزار می‌کند.

جلسات «مجمع منطقه‌یی خاورمیانه RAME»  سالانه دوبار و با میزبانی یکی از اعضای آن تشکیل می‌شود. از زمان تأسیس آن تاکنون 20 جلسه برگزار شده است.

اولین جلسۀ مجمع مذکور در تاریخ 6 دسامبر 2006 در پاریس و آخرین اجلاسش در تاریخ 6 جولای 2019 در شهر عقبه، به میزبانی راه آهن عقبه اردن (ARC) برگزار شد.

برای کسب معلومات بیشتر در مورد مجمع منطقه‌یی خاورمیانه  UIC (RAME)و عضویت افغانستان در آن، به ویب‌سایت این مجمع (https://www.rameuic.com/) مراجعه کنید.

عضویت‌ در سازمان‌های بین المللی و منطقوی
همه عضویت‌ها